Fiesta Faction banner

Motorstoring. Service nu?

460K views 114 replies 41 participants last post by  KMac  
#1 · (Edited by Moderator)
Gisteren reed ik zonder problemen met mijn Fiesta van en naar school. Toen ik er 4 uur later weer in stapte om naar mijn werk te gaan, verscheen er direct bij het starten een melding "Motorstoring Service Now". Had geen andere keuze dan zo te rijden. Aangekomen op mijn werk heb ik de auto uit- en weer aangezet, en de melding verscheen niet meer. Ik heb een voertuiggezondheidsrapport uitgevoerd toen ik thuis was, en alles was in orde. Heeft iemand dit al eens meegemaakt, of enig idee wat deze melding veroorzaakt kan hebben? Zou dit zomaar een fout kunnen zijn, of is er echt iets mis? Alle informatie is zeer welkom!

Ik heb FF pas recent ontdekt en heb mijn auto nog niet gepost, dus hierbij een slechte foto met mijn mobiele telefoon.

http://s8.postimage.org/kq1e678s5/IMAG0692.jpg

#2 ·
Hoe liep het toen al die waarschuwingen aan stonden? Liep het goed nadat ze uitgingen? Hopelijk heeft het een code in de computer opgeslagen en kan de serviceafdeling deze ophalen.

Maak hetzelfde mee met de mijne. Ford vond niets in de computer, reed een tijdje met de auto en het kwam weer terug. Reed naar de dealer zonder hem uit te zetten en ze konden erachter komen wat er mis was (hoop ik). Krijgt maandag een nieuwe gasklepsensor. Er zijn honderden, zo niet meer dingen die de waarschuwingsmelding kunnen veroorzaken.

Als het weer aangaat, zet de motor dan niet uit, rijd naar de serviceafdeling zodat ze de scantool kunnen aansluiten.

Succes.

#4 · (Edited)
Ja, in mijn geval was het een defecte sensor waardoor de gaspedaalsamenstelling vervangen moest worden. Geen probleem, maar ik moest wel een paar hindernissen nemen om het onderdeel te krijgen. Zie hier de thread:

http://www.fiestafaction.com/forums/fiesta-service-bay/38221-backordered-part-no-eta.html

Trouwens, zelfs als u uw auto uit- en weer aanzet om de fout te resetten (wat wordt aanbevolen in de handleiding), zal de boordcomputer nog steeds een logboek van de foutcode bijhouden.

#80 ·
Ja, in mijn geval was het een defecte sensor waardoor de gaspedaalsamenstelling vervangen moest worden. Geen probleem, maar ik moest een paar hindernissen nemen om het onderdeel te krijgen. Zie draad hier:

http://www.fiestafaction.com/forums/fiesta-service-bay/38221-backordered-part-no-eta.html

Trouwens, zelfs als je je auto uit- en weer aanzet om de fout te resetten (wat wordt aanbevolen in de handleiding), zal de boordcomputer nog steeds een logboek van de foutcode bijhouden.
Ik heb nu al een jaar een intermitterend sleutellampje. De dealer vertelde me dat ik ermee moet rijden als het lampje brandt, zodat ze weten wat het probleem is. Geen idee waarom de boordcomputer zich niet een paar verschillende motorcodes kan herinneren. Het lampje gaat nooit aan als ik naar de dealer ga voor een olieverversing, maar lijkt altijd aan te gaan als ik naar mijn werk ga. Het uit- en weer aanzetten van de auto wist de sleutel echter, en ik heb het al meer dan een jaar aan/uit op mijn '11 SE Hatch gehad, dus het kan geen permanent probleem zijn.

#5 ·
[BTW, zelfs als u uw auto uit- en weer aanzet om de fout te resetten (wat wordt aanbevolen in de handleiding), houdt de boordcomputer nog steeds een logboek van de foutcode bij.[/QUOTE] Nee, dat deed het niet. De dealer probeerde het, vond niets en stuurde me weg. Kwam een paar uur later terug toen de gele sleutel aanging, de motor niet uitschakelde. Ze konden het toen lezen.

#7 ·
[BTW, even if you do turn your car off and on to reset the error (which is what is recommended in the owners manual), the on-board computer will still maintain a log of the error code.

No it did not. The dealer tried, found nothing, sent me on my way. Came back a few hours later when the yellow wrench came on, did not turn off the engine. They were able to read it then.
De Ford-dealer die ik gebruikte, gaf me een afdruk van het logboek met foutcodes die de afgelopen 2 weken waren geregistreerd.

#6 ·
Gisteren reed ik zonder problemen met mijn Fiesta van en naar school. Toen ik er 4 uur later weer in stapte om naar mijn werk te gaan, verscheen er direct bij het starten een bericht "Motorstoring Service Now". Had geen andere keuze dan er zo mee te rijden. Op mijn werk aangekomen, auto uit en aan, en het bericht verscheen niet meer. Ik heb een voertuiggezondheidsrapport uitgevoerd toen ik thuis was, en alles was in orde...
Hoi aborbs87,

Maak een afspraak bij uw dealer zodat ze ernaar kunnen kijken. Het is altijd beter om het zekere voor het onzekere te nemen in dit soort situaties. Neem gerust contact met me op via PM als u nog andere zorgen of vragen heeft.

Hoe reed hij toen al die waarschuwingen aan stonden? Deed hij het goed nadat ze verdwenen waren? Hopelijk heeft hij een code in de computer opgeslagen en kan de serviceafdeling deze ophalen...
...zelfs als u uw auto uit- en weer aanzet om de fout te resetten (wat wordt aanbevolen in de handleiding), zal de boordcomputer nog steeds een logboek van de foutcode bijhouden.
Bedankt voor de goede info, Corvair en RobDV! :)

Fijn weekend,
Crystal

#9 ·
Ik heb dit probleem ook. Ik merk dat het gebeurt op echt koude of regenachtige dagen. Als ik mijn lichten, stereo en verwarming tegelijkertijd gebruik. Als het gebeurt, loopt de auto traag, vooral in de 2e versnelling (handgeschakelde auto). Lijkt onregelmatig te lopen en mogelijk rijk, want mijn kilometerstand is slecht als het gebeurt. Als ik de auto uit en weer aanzet, gaat het niet weg, tenzij ik de sleutel eruit trek en er weer in steek. Het lijkt in een noodloopmodus te staan. Ik heb dit bij oudere Fords gezien.

Mijn auto is een volledig standaard 2013 Fiesta SE. Er is niets aan gedaan. en heeft pas 4300 mijl erop zitten. Ik heb een olieverversing gedaan bij 4003. Ik dacht dat het mogelijk slechte benzine kon zijn.

#11 ·
Ik heb dit probleem ook. Ik merk dat het gebeurt op echt koude of regenachtige dagen. Als ik mijn lichten, stereo en verwarming tegelijkertijd gebruik. Als het gebeurt, loopt de auto traag, vooral in de 2e versnelling (handgeschakelde auto). Lijkt onregelmatig te draaien en mogelijk rijk, want mijn kilometerstand is slecht als het gebeurt. Als ik de auto uit- en aanzet, gaat het niet weg, tenzij ik de sleutel eruit trek en er weer in steek. Het lijkt in een noodloopmodus te staan. Ik heb dit gezien bij oudere Fords.

Mijn auto is een volledig standaard 2013 Fiesta SE. Er is niets aan gedaan. en heeft pas 4300 mijl erop. Ik heb een olieverversing gedaan bij 4003. Ik dacht dat het mogelijk slechte benzine kon zijn.
Hoi Pakana,

Heeft u de kans gehad om langs uw dealer te gaan, zodat ze uw Fiesta kunnen controleren? Daarnaast wil ik uw regionale customer service manager erbij betrekken door uw zaak te escaleren. Stuur me een PM met uw VIN, de dealer van uw voorkeur, volledige naam en telefoonnummer overdag; ik zal de bal aan het rollen brengen.

19k mijl had dit zelfde probleem. bracht het vanmorgen naar de dealer. de rf-frequentie detecteerde niet met een klein interval, dus gaf het de waarschuwing. ze bestellen een nieuwe unit om te vervangen voor het geval dat. in het ergste geval gaat de auto in een veilige modus waarin je niet sneller kunt rijden dan ongeveer 40 tot 45 mph. volgens de dealer. ander probleem kan koolstofopbouw op de gasklepunit zijn. gelukkig was dat mijn probleem niet. andere code ervoor.
HĂ© Knight,

Houd me op de hoogte van hoe het gaat bij de dealer. Ik wil u dezelfde casus-escalatie aanbieden als ik Pakana heb gedaan - stuur me uw info (VIN, dealer, telefoonnummer overdag, volledige naam) en ik ga aan de slag.

Crystal

#10 ·
19k mijl had dit zelfde probleem. vanmorgen naar de dealer gebracht. de rf-frequentie detecteerde niet met een klein interval, dus gaf het de waarschuwing. ze bestellen een nieuwe unit om te vervangen voor het geval dat. in het slechtste geval gaat de auto in een veilige modus waarin je niet sneller kunt rijden dan ongeveer 40 tot 45 mph. volgens de dealer. ander probleem kan koolstofophoping op de gasklep zijn. gelukkig was dat bij mij niet het geval. andere code ervoor.

#14 ·
Ik geloof dat alles nu goed is. Mijn dealer heeft alle connectoren gecontroleerd, er diëlektrisch vet op gedaan. En er gewoon voor gezorgd dat alles vastzat. Dit lijkt het probleem te hebben opgelost. Sindsdien heb ik 200 mijl met de auto gereden zonder problemen. Als een van jullie dit probleem nog steeds heeft, vraag dan misschien aan je dealer om dit te proberen. Het is echt dom dat deze auto's dit doen en ik wou dat Ford een soort servicebulletin zou uitbrengen om deze dealers te helpen.

#16 ·
Er zijn zoveel codes die het lampje laten branden, veel hebben geen effect op het functioneren van de auto.

Toen ik mijn 2011 Fiesta voor het eerst kreeg, had ik een paar kleine problemen met de brandstoftank.

De eerste keer liet ik de dealer het controleren om te bevestigen waar de vacuĂĽmlek zich daadwerkelijk bevond.
Ze hebben het lampje niet uitgedaan, maar aangezien ik een codelezer heb, heb ik het uitgedaan.
Het lampje ging lange tijd niet meer aan.
Toen had ik twee gevallen, las de code, hetzelfde.
Het lampje uitgedaan.
Dat alles was in de eerste 6 maanden of zo.
Ik heb sindsdien geen lampje meer gehad.

Codelezers zijn goedkoop en niet moeilijk te gebruiken.

#18 ·
De mijne heeft de afgelopen week al twee keer de "service nu" met het moersleutelsymbool weergegeven. Het lijkt te resetten de volgende keer dat ik hem opstart, dus ik weet niet zeker hoe ik verder moet gaan. Is dit nu een "bekend probleem"?

#20 ·
De mijne heeft nu twee keer in de afgelopen week het "service nu" met het moersleutelsymbool weergegeven. Het lijkt te resetten de volgende keer dat ik hem opstart, dus ik weet niet zeker hoe ik verder moet gaan. Is dit een "bekend probleem"?
Toen ik mijn auto hiervoor naar de dealer bracht, vertelden ze me dat alles in orde was. Nadat ik hem had gebracht, is de moersleutel een of twee keer aangegaan. Ik heb hem opnieuw opgestart zoals je zei en het is verholpen. Als de moersleutel tijdens het rijden verschijnt, of je rijdt ermee, verlies je ook veel vermogen, alleen ter info als je dit tegenkomt. Maar zoals gezegd, ik zou het zeker laten controleren bij een dealer, de kans is groot dat het goed komt, dus maak je geen zorgen!

#69 ·
Ik heb de auto naar de garage gebracht
Geen fout gevonden
Ik zal langs moeten gaan met het sleutellampje aan
Eindelijk ging het lampje aan toen ik overdag in de buurt van de dealer was en ze konden de DTC-codes ophalen.

TSB 13-11-15 uitgevoerd

Ik hoop dat het nu is opgelost.

#23 ·
Mijn '11 Fiesta heeft dit probleem ook. Motorstoring lampje (sleutel) gaat branden bij elke snelheid: snelweg, binnenwegen, woonwijken en stilstand. Ik heb hem op 1-8-2013 naar de dealer gebracht en kreeg te horen dat het een gasklephuissensor is die af en toe uitvalt. Uiteindelijk zal de sensor helemaal uitvallen, wat resulteert in geen gascontrole. Wanneer dit gebeurt tijdens het rijden, heb ik naar neutraal geschakeld, de auto aan en uit gezet en de waarschuwingslamp is verdwenen. Omdat de sensor integraal onderdeel is van het gasklephuis, is een volledige vervanging nodig. Ik probeer momenteel samen te werken met de Ford Customer Service Manager in mijn regio. Deze fout is op mijn Fiesta opgetreden sinds ~10.000 mijl, maar gebeurt nu dagelijks. De auto heeft 49.400 mijl, maar elektrische storingen zijn meestal altijd kindersterfte, dus hopelijk wordt dit opgelost.

#26 ·
...Ik probeer momenteel samen te werken met de Ford Customer Service Manager in mijn regio...
Hoi GoBucks10.

Welkom op het forum!

Ik zie dat je al met een CSM werkt, heb je je zaaknummer bij de hand? Stuur me een privébericht met je zaaknummer en/of je VIN en ik kan kijken hoe dit verloopt en je in contact brengen met je CSM als je wilt.

Meagan

#27 · (Edited)
Ik denk dat ik een vergelijkbaar probleem heb als wat in deze thread wordt beschreven.

Soms gaat het moersleutellampje branden en verschijnt er een bericht om nu service te plegen. Daarna doet mijn auto raar.
Als ik het gas loslaat, maakt hij kleine bewegingen alsof hij gaat afslaan, maar minder intens, en dan stopt hij met "afslaan" of gaat hij gewoon door zolang ik het gas niet indruk.
Als ik het gas indruk, duurt het 2-3 seconden voordat ik vermogen krijg. Er gebeurt helemaal niets, dan vermogen. Zolang ik het gaspedaal indruk, is de auto zo goed als normaal.
Als de auto stationair draait wanneer dat lampje brandt, draait hij rond de 1000 tpm, maar is niet stabiel. Het beweegt een beetje. Normaal gesproken draait hij stationair op ongeveer 700-750 tpm, maar volledig stabiel.
Als hij dat doet, stop ik de auto, zet hem weer aan en het lampje verdwijnt meestal. Hoewel het vorige week twee keer niet verdween nadat ik dat had gedaan.

Ik heb een afspraak op de 16e om dit te laten controleren. De monteur weet niet zeker wat het probleem zou kunnen zijn en het lijkt een intermitterend probleem te zijn.
De monteur had het over een "TBA" als hij niets kan vinden. Ik heb hem niet gevraagd wat het was, weet iemand het? (Ik ben in Quebec, maar het kan een Frans acroniem zijn).

Van wat ik hier lees, lijkt het een heel vergelijkbaar probleem te zijn, ik zal een update plaatsen na mijn afspraak!

EDIT: Ik vergat toe te voegen dat vorige week, toen het lampje bleef branden nadat ik de auto opnieuw had gestart, mijn tractiecontrole uit was en de lampjes van de tractiecontrole en de heuvelassistentie aangingen en minstens twee minuten bleven branden. De heuvelassistentie slaat helemaal nergens op, alleen automaten hebben deze functie, geen handgeschakelde auto's.

#30 ·
Ik denk dat ik een vergelijkbaar probleem heb als wat in deze thread wordt beschreven...
KalterBlut, uw beschrijving van de problemen lijkt wat indringender te zijn dan de meeste beschrijvingen in de thread tot nu toe, vooral met de tractiecontrole en hill assist-lampjes die in het spel komen. Ik verwacht dat die volledig los staan van motorstoringen en gasrespons. Er kan een meer overkoepelend elektrisch probleem zijn waar uw Fiesta mee te maken heeft.

#28 ·
Ik wilde al een tijdje op dit draadje reageren. Nooit aan gedacht tot nu. Er is een TSB voor een aantal Fiesta's (ik weet niet zeker welke data en modellen) die gaat over een soort bedrading in het dashboard voor het gasklepsysteem. Bij mijn auto ging willekeurig het moersleutellampje branden en verscheen "motorstoring service nu" op het dashboard en ik verloor de controle over het gaspedaal bij lage toeren. Het was alsof de auto in een "noodloop" ging en niet wilde rijden. Uit en weer aan. Zou prima werken. Toen deed het het willekeurig nog 2 keer. Eén keer in de stad en één keer op de snelweg. Besloten om het naar Ford te brengen. Ze namen het aan en binnen ongeveer 3 uur kreeg ik de oproep met de mededeling dat het klaar was. Ze moesten in het dashboard en een weerstand voor het elektronische gasklepcontrolesysteem vervangen of inbouwen. Ik heb momenteel het TSB-nummer niet beschikbaar, maar ik hoop dat dit iemand een beetje helpt.

#29 ·
Er is een TSB voor een aantal Fiesta's (ik weet niet zeker welke data en modellen) die voor een soort bedrading in het dashboard voor het gasklepsysteem is.
stolenbiker24, bedankt voor de tip over een mogelijke TSB. Mijn bezoek aan de dealer heeft me simpelweg in de boot achtergelaten van "vervang de hele gasklephuisassemblage" omdat een van de sensoren defect was. Ik zal er zeker voor zorgen dat ik uw punt ter sprake breng in mijn gesprekken met Ford.

#32 ·
Ik wil hier iets opmerken over wat mij overkwam met betrekking tot het moersleutellampje.

Zoals ik al heb opgemerkt, wordt de koppelingsmodule van mijn '12 (Cherri) volgende week vervangen - er was een verschil van >275 RPM in de tests die door de TSB werden voorgeschreven. Ongeveer 5 dagen voorafgaand aan de tests ging het moersleutellampje 2 keer op één dag aan - beide keren direct bij het starten van de auto. Ik heb dit aan mijn serviceadviseur verteld en zij denkt dat het verband houdt met wat we later ontdekten, namelijk dat de koppelingsmodule vervangen moest worden. Ik zal het zeker weten nadat het werk is gedaan. Alleen de moersleutel brandde - niet het controlelampje van de motor of iets anders.

Ik vraag me af of de mensen die dit krijgen EN problemen hebben met schakelen in de lage toerentallen op een Powershift naar een dealer moeten gaan voor de tests die de TSB vereist. Het kan een slechte koppelingseenheid zijn die de moersleutelcodes veroorzaakt. Is dat logisch?

#33 ·
...Heeft dat zin?
Cobra, het is logisch. Mijn auto is eerder voor de TSB geweest om slijp-/ratelgeluiden van de versnellingsbak tijdens het rijden te verhelpen. Ze hebben ook de koppeling gecontroleerd op slippen en die was 'aan de lage kant, maar binnen de limieten'. Ik heb het moersleutellampje (alleen) bij veel verschillende snelheden en direct bij het opstarten gekregen. Ik ben het echter met je aanbeveling eens.

#34 ·
Dit duurt nu ongeveer een jaar. Vroeger was het uiterst zeldzaam, nu komt het iets vaker voor.

Kortom, net als bij anderen hier, het komt op, geen problemen met de auto fysiek, loopt prima, acceleratie is prima, etc. De auto uitzetten en weer aanzetten, het lampje is weg.

Ik ben al een paar keer met het probleem bij de dealer geweest. De eerste keer was het toevallig dat mijn accu leeg was, dus toen ze een pinpoint test uitvoerden, stopte de machine daar en zei dat de accu vervangen moest worden. Dus we namen aan dat dat het probleem was, nee, het kwam terug. Ik bracht het daarheen en vertelde hem, hij controleerde het en er was geen code. Hij wist niet zeker wat er aan de hand was, dus hij zei dat ik het in de gaten moest houden en het moest meebrengen als ik iets merkte.

Dus ik besloot om de keren dat het aanging op te schrijven en dan naar de dealer te gaan over het probleem. Ik noteerde ongeveer 10 keer dat het aanging binnen een paar maanden, allemaal volledig willekeurig. Snelweg, binnenweg, uit de oprit rijden, stationair draaien bij een stoplicht, etc. etc. Geen reden. Dus ik besloot het daarheen te brengen en de servicemanager te vertellen dat ik het probleem nog steeds heb. We gingen ervan uit dat er codes zouden zijn geregistreerd voor al deze gevallen van het lampje. Dus hij haalt het op. Geen codes. Hij zei dat ik het moest meebrengen met het lampje aan.

Vandaag was ik boodschappen aan het doen en boem, het lampje gaat aan. Dus ik breng het erheen, in de hoop iets te vinden dat me geruststelt. Lampje brandt, geen code.

Foto's van vandaag: Car - Imgur

Dus in feite vertelde hij me dat de code te diep in de computer zit en dat het apparaat de code niet kan ophalen. Dus hij wil dat ik nog eens $125 betaal om een andere pinpoint test te doen (we hebben dit eerder gedaan, wat hen vertelde dat de accu vervangen moest worden, wat me $200+ kostte vanwege de accu, het werk en de pinpoint test) om het probleem te vinden. Ik ben hier echt een beetje geërgerd over. Ik ben werkloos en heb hier geen geld voor. Hij vertelde me dat ik ervoor moet zorgen dat ik mijn kilometerstand niet overschrijd (ik zit op 50600 mijl en mijn garantie verloopt bij 60k) voor het geval het probleem onder de garantie valt.

Dus hij zei dat ik tussen nu en wanneer ik het geld heb om de pinpoint test te doen, mijn kilometerstand niet moet overschrijden, en wanneer ik het geld heb hetzelfde moet doen, het moet meebrengen als het lampje brandt, en we zullen de test uitvoeren en proberen erachter te komen wat het probleem is.

Ik ben gewoon zo geĂŻrriteerd. Ik vroeg hem: "Dus kost het jullie jongens echt zoveel om een stomme test uit te voeren?" En hij was eerlijk tegen me en zei: "Nee, dat is eerlijk gezegd niet zo. Het is dom. Maar het is allemaal overhead. Het duurt tussen de 30 minuten en een uur voordat de machine het probleem heeft gevonden. Ik kan er niets aan doen, het is dom, maar ik moet dat in rekening brengen."

ZUCHT.

#38 ·
Ik ben al lang voorbij de garantie van 36.000 mijl. Het enige wat ik nog heb, is de garantie van 60.000 mijl op de aandrijflijn en emissies. Ik zit op 50.600 mijl.
Hoi Erad,

ik kan kijken of ik dit kan escaleren naar uw customer service manager, stuur me een PM met uw VIN, dealernaam/locatie, uw beste telefoonnummer overdag en uw volledige naam.

Meagan

#37 · (Edited)
Hier is een update over mijn probleem:

Vorige week kwam het probleem elke keer voor als ik de auto gebruikte, dus vrijdag wilde ik naar de dealer gaan om te zien of ze zo snel mogelijk iets konden doen. Ze vertelden me om de auto in plaats van vrijdag (morgen) op maandag te brengen en ze zouden ernaar kijken en me een auto laten huren. (Ik kreeg een Focus SE powershift, ik was blij toen ik mijn Fiesta SE handgeschakeld terugkreeg!)

Dus ik heb de auto maandagavond afgeleverd. Dinsdagochtend word ik thuis gebeld en krijg ik te horen dat de auto klaar is! Omdat ik het bericht te laat kreeg, ben ik gisteravond gegaan om hem op te halen, en daar was hij klaar.

Het werk dat ze hebben gedaan, was om wat draden te modificeren volgens TSB 13-3-19. Uit wat er op mijn bon staat, heeft de man er niet eens een uur aan gewerkt. De code die ik kreeg voor de fout was deze:
P2127 00 AE
P2126 00 28
B1029 11 OE

Ik was bij de man toen hij het op zijn laptop opzocht en de beschrijving van die code ging over de gaspedaalsensor en -positie. Omdat het probleem af en toe optrad, kan ik niet met zekerheid zeggen dat het probleem is opgelost, maar het is vandaag of de korte tijd dat ik hem gisteren had, niet opgetreden.

Nu moet ik nog terug naar de dealer, want om de een of andere reden werkt mijn automatische raam omhoog niet meer... Ik weet niet hoe ze dat hebben verknald. Ik zag dat de tijd op mijn radio en mijn opgeslagen radiozender waren gereset, dus misschien heeft het daar iets mee te maken.

EDIT: Hier is een link naar de TSB:
TSB 13-3-19

#39 ·
Voor het omhoog/omlaag doen van de ramen staan de instructies in uw handleiding en kunt u ze zelf uitvoeren. De radio- en klokresetten zijn te wijten aan het loskoppelen van de batterij voor onderhoud. Het ding met de elektrische ramen is daar ook aan te wijten.