Dit duurt nu ongeveer een jaar. Vroeger was het uiterst zeldzaam, nu komt het iets vaker voor.
Kortom, net als bij anderen hier, het komt op, geen problemen met de auto fysiek, loopt prima, acceleratie is prima, etc. De auto uitzetten en weer aanzetten, het lampje is weg.
Ik ben al een paar keer met het probleem bij de dealer geweest. De eerste keer was het toevallig dat mijn accu leeg was, dus toen ze een pinpoint test uitvoerden, stopte de machine daar en zei dat de accu vervangen moest worden. Dus we namen aan dat dat het probleem was, nee, het kwam terug. Ik bracht het daarheen en vertelde hem, hij controleerde het en er was geen code. Hij wist niet zeker wat er aan de hand was, dus hij zei dat ik het in de gaten moest houden en het moest meebrengen als ik iets merkte.
Dus ik besloot om de keren dat het aanging op te schrijven en dan naar de dealer te gaan over het probleem. Ik noteerde ongeveer 10 keer dat het aanging binnen een paar maanden, allemaal volledig willekeurig. Snelweg, binnenweg, uit de oprit rijden, stationair draaien bij een stoplicht, etc. etc. Geen reden. Dus ik besloot het daarheen te brengen en de servicemanager te vertellen dat ik het probleem nog steeds heb. We gingen ervan uit dat er codes zouden zijn geregistreerd voor al deze gevallen van het lampje. Dus hij haalt het op. Geen codes. Hij zei dat ik het moest meebrengen met het lampje aan.
Vandaag was ik boodschappen aan het doen en boem, het lampje gaat aan. Dus ik breng het erheen, in de hoop iets te vinden dat me geruststelt. Lampje brandt, geen code.
Foto's van vandaag:
Car - Imgur
Dus in feite vertelde hij me dat de code te diep in de computer zit en dat het apparaat de code niet kan ophalen. Dus hij wil dat ik nog eens $125 betaal om een andere pinpoint test te doen (we hebben dit eerder gedaan, wat hen vertelde dat de accu vervangen moest worden, wat me $200+ kostte vanwege de accu, het werk en de pinpoint test) om het probleem te vinden. Ik ben hier echt een beetje geërgerd over. Ik ben werkloos en heb hier geen geld voor. Hij vertelde me dat ik ervoor moet zorgen dat ik mijn kilometerstand niet overschrijd (ik zit op 50600 mijl en mijn garantie verloopt bij 60k) voor het geval het probleem onder de garantie valt.
Dus hij zei dat ik tussen nu en wanneer ik het geld heb om de pinpoint test te doen, mijn kilometerstand niet moet overschrijden, en wanneer ik het geld heb hetzelfde moet doen, het moet meebrengen als het lampje brandt, en we zullen de test uitvoeren en proberen erachter te komen wat het probleem is.
Ik ben gewoon zo geĂŻrriteerd. Ik vroeg hem: "Dus kost het jullie jongens
echt zoveel om een stomme test uit te voeren?" En hij was eerlijk tegen me en zei: "Nee, dat is eerlijk gezegd niet zo. Het is dom. Maar het is allemaal overhead. Het duurt tussen de 30 minuten en een uur voordat de machine het probleem heeft gevonden. Ik kan er niets aan doen, het is dom, maar ik moet dat in rekening brengen."
ZUCHT.